Τετάρτη 21 Απριλίου 2010

όταν τα παιδιά ερευνούν...



Πριν από λίγες ημέρες κάναμε μια έρευνα για τις διατροφικές συνήθειες των παιδιών στο διάλειμμα. Μελετήσαμε δηλαδή τι τρώνε συνήθως τα παιδιά του σχολείου μας στο διάλειμμα. Χωριστήκαμε σε επτά ομάδες. Συγκεκριμένα η κάθε ομάδα ρώτησε σαράντα(40) παιδιά για να έχουμε ένα ικανοποιητικό δείγμα για την έρευνά μας. Συλλέξαμε και κατηγοριοποιήσαμε τα δεδομένα (τις απαντήσεις τους). Οι κατηγορίες που προέκυψαν ήταν οι εξής :


Μετέπειτα οργανώσαμε τις απαντήσεις σε ένα πίνακα κατανομής. Για να οπτικοποιήσουμε τα δεδομένα μας και για να κάνουμε καλύτερα τις συγκρίσεις, χρησιμοποιήσαμε διάφορους τύπους γραφημάτων (ραβδόγραμμα , κυκλικό διάγραμμα κλπ.). Επίσης υπολογίσαμε τα δεδομένα μας σε ποσοστά. Συγκεντρώσαμε τα δεδομένα των ομάδων σε ένα συγκεντρωτικό πίνακα:



Συμπεραίνουμε ότι περίπου τα μισά παιδιά του σχολείου μας (49,1%) φέρνουν φαγητό από το σπίτι. Συνεπώς τα υπόλοιπα παιδιά (51,9%) αγοράζουν φαγητό από το κυλικείο . Συγκεκριμένα το 17,6% αγοράζει sandwich.Αρκετά παιδιά αγοράζουν toast (9,6%) ενώ ελάχιστα παιδιά, μόνο το 1,47% τρώει φρούτα. Εκ πρώτης όψεως συμπεραίνουμε ότι τα παιδιά του σχολείου μας τρέφονται υγιεινά εάν θεωρήσουμε ότι το σπιτικό φαγητό είναι υγιεινό. Όμως είναι πράγματι υγιεινά τα snack που φέρνουν από το σπίτι;
Δυστυχώς δεν λάβαμε υπόψη αυτή την παράμετρο και δεν έχουμε δεδομένα ερευνητικά, ωστόσο μερικοί από εμάς παρατηρήσαμε ότι πολλά σνακ που φέρνουν τα παιδιά από το σπίτι είναι ανθυγιεινά (κέικ, κρουασάν κλπ.).Αυτό μας προβλημάτισε και μας έκανε να καταλάβουμε το πόσο δύσκολο και σύνθετο πράγμα είναι η έρευνα και πως μια έρευνα οδηγεί σε μια άλλη έρευνα. Έχοντας υπόψη μας όλα τα δεδομένα και τις αναλύσεις που κάναμε στην τάξη μας συμπεράνουμε ότι τελικά οι μαθητές και οι μαθήτριες δεν τρέφονται και τόσο υγιεινά, χρειάζεται όμως καινούργια έρευνα για να έχουμε περισσότερα στοιχεία.
Με τη διαδικασία αυτή μάθαμε πώς να ερευνούμε, δηλαδή πώς να συλλέγουμε να καταγράφουμε να ταξινομούμε, να κατηγοριοποιούμε και να οπτικοποιούμε τα δεδομένα μας. Τέλος γνωρίσαμε τις διατροφικές συνήθειες των συμμαθητών μας και αναπτύξαμε τη συνεργασία και τη φιλία ανάμεσα μας. Με βάση αυτή την ερεύνα προτείνουμε τα παρακάτω υγιεινά snak στους συμμαθητές μας.

Ευχαριστούμε για την προσοχή σας
Οι μαθητές και οι μαθήτριες του Στ1

5 σχόλια:

Poet είπε...

Μπράβο σας, κυρία Τζούλια! Εκτός από το γεγονός ότι τα παιδιά μαθαίνουν πώς να κάνουν μια έρευνα και πώς να παρουσιάζουν τα αποτελέσματά της, μπορεί να ελπίζει κανείς ότι θα βελτιωθεί και η διατροφή τους. Θα γίνει, δηλαδή, πιο θρεπτική και υγιεινή. Τώρα χρειάζεται μια συνεργασία με τους γονείς αφού όλα ξεκινάνε από το σπίτι. Ίσως με την ευκαιρία να αρχίζουν να διατρέφονται πιο υγιεινά και οι γονείς τους.

Καμιά σπιτική πιτούλα και για μας, παρακαλώ.

Κώστας Φωτεινάκης είπε...

Συγχαρητήρια για την πρωτότυπη ιδέα.
Αν είχαμε δασκάλους (και καθηγητές βεβαίως βεβαίως) σαν και εσάς θα ήταν
η εκπαίδευση καλύτερη και η κοινωνία μας δικαιότερη.

Κώστας Φωτεινάκης είπε...

Ξαναείδαμε την ανάρτηση... και είπαμε να την κάνουμε πρωτοσέλιδο θέμα σήμερα στο blog του ΟΙΚΟ.ΠΟΛΙ.Σ.
http://xpolis.blogspot.com/2010/04/1-7.html

Τζούλια είπε...

Σας ευχαριστούμε πολύ για την τιμή! Είναι μια πολύ καλή επιβράβευση για τα παιδιά που κουράστηκαν πραγματικά (αλλά το ευχαριστήθηκαν κιόλας) για αυτή την έρευνα. Τώρα είναι σε εξέλιξη μια δεύτερη έρευνα που κάνουν για τα σχολικά ατυχήματα. Ευτυχώς ΑΚΟΜΗ στο δημοτικό βρίσκουμε ευκαιρίες και χρόνο για δημιουργικές δραστηριότητες...

ΛΙΛΑ είπε...

Μπράβο σας παιδιά! Για άλλη μια φορά αποδείξατε τι μπορεί να καταφέρουν τα μικρά παιδιά με την καθοδήγηση μιας σωστής ΔΑΣΚΑΛΑΣ.
Χαρείτε το όσο μπορείτε και δημιουργήστε όσο ακόμα έχετε λίγο χρόνο! Γιατί, χωρίς να θέλω να σας απογοητεύσω, αυτό που θα συναντήσετε στο Γυμνάσιο απέχει πολύ από αυτό που έχετε τώρα!

Καλή σας μέρα και καλή συνέχεια!