Παρασκευή 20 Νοεμβρίου 2009

Μια...διαφορετική ξενάγηση


Τι σχέση έχουν το Παλατάκι Χαϊδαρίου, το πικ νικ στο πάρκο, τα δευτεράκια, η υγιεινή διατροφή και τα εκτάκια; Λοιπόν αν ενωθούν όλα αυτά μια ηλιόλουστη μέρα του Νοέμβρη δημιουργούν έναν καταπληκτικό συνδυασμό διασκέδασης και γνώσης...
Σήμερα λοιπόν τα παιδιά της έκτης τάξης ανέλαβαν την πρωτοβουλία να ξεναγήσουν τους μικρούς μαθητές της δευτέρας τάξης στο ιστορικό μνημείο της πόλης μας στο Παλατάκι. (Είχε προηγηθεί βέβαια ξενάγηση και ενασχόληση των μαθητών με το κτήριο πριν λίγες μέρες. )

Η ιδέα ήταν απλή. Χωριστήκαμε σε τέσσερις ομάδες, ξεναγοί (της έκτης) και τουρίστες (της δευτέρας) . Οι ξεναγοί έπρεπε να πληροφορήσουν τους μικρούς τουρίστες σχετικά με την κατασκευή και την ιστορία του κτηρίου... Δύσκολο έργο!!!

Αφού παρατήρησαν προσεχτικά το κτήριο εξωτερικά, προχώρησαν στο εσωτερικό του. Η κάθε ομάδα ανέβαινε στη μεγάλη αίθουσα και κάθονταν στη μεγάλη αρχοντική τραπεζαρία αναπαυτικά. Ήταν αξιοθαύμαστη η υπευθυνότητα και η ωριμότητα που έδειξαν οι ξεναγοί προκειμένου να πείσουν τους μικρούς τους φίλους να προσέχουν τις ιστορίες τους. Αλλά και η προσήλωση των μικρών και το ενδιαφέρον τους για την ξενάγηση.



Στη συνέχεια οι μικροί τουρίστες συμπλήρωσαν ένα φυλάδιο εργασίας με τη βοήθεια πάντα των ξεναγών τους. Με απίστευτο κέφι και διάθεση όλα τα δευτεράκια συμπλήρωναν τα συννεφάκια με τις λεξούλες, ενώ τα εκτάκια απολάμβαναν προνόμια (!) δασκάλου...
Κι ενώ τα φυλλάδια συμπληρώνονταν, τα τραπεζομάντηλα στρώθηκαν... Όχι φυσικά πάνω στην αρχοντική τραπεζαρία, αλλά έξω στο γρασίδι, στο ηλιόλουστο προαύλιο του κτηρίου, δίπλα στα κυκλάμινα και τους φοίνικες. Ήταν ώρα για το πικ νικ! Κι όχι οποιοδήποτε πικ νικ... αλλά ένα υγιεινό πικ νικ... Τα παιδιά είχαν ενημερωθεί να φέρουν μαζί τους ένα υγιεινό κολατσιό. Και πραγματικά ο καθένας και η καθεμιά έδειχναν με καμάρι τις επιλογές τους: φρούτα, σάντουιτς με μαύρο ψωμί, αυγά, ντομάτες...

Τέλος το κυνήγι θησαυρού που ακολούθησε αναψοκοκκίνησε τα μάγουλα όλων των παιδιών, μικρών και μεγάλων. Πραγματικά το απόλαυσαν όλοι, παρόλο που νίκησε η πρώτη ομάδα!
Το βραβείο ήταν μια φωτογραφία θριάμβου της νικήτριας ομάδας.

Γυρίσαμε στο σχολείο γεμάτοι εμπειρίες, τα μικρά με τρόπο διασκεδαστικό γνώρισαν ένα ιστορικό μνημείο, ενώ τα μεγαλύτερα παιδιά είχαν τη δυνατότητα να αναπτύξουν δεξιότητες επικοινωνίας, διαλόγου, ευθύνης, προφορικού λόγου και αυτοπεποίθησης.

Κι εμείς, οι δασκάλες... απλώς τα καμαρώναμε...

Παλατάκι (φυλλάδιο εργασίας)

10 σχόλια:

Dinos-Art είπε...

Πείτε και σε μας, για να μάθουμε, την ιστορική διαδρομή που έχει το παλατάκι του Χαϊδαρίου.
Καλό Σαββατοκύριακο.

Τζούλια είπε...

Λοιπόν έχω μια ιδέα... ΄
Γιατί δεν παίρνεις και τον Τόλη και να έρθετε από τη Θεσσαλονίκη να σας ξεναγήσουν κι εσάς τα εκτάκια στο Παλατάκι μας;΄
ειδικά εσύ ως ζωγράφος θα βρεις ιδιαίτερο ενδιααφέρον στις τοιχογραφίες του Γύζη που βρέθηκαν στον ξενώνα του κτήματος.
Ως τότε μπορείς να δια βάσεις αυτά που έγραψαν τα παιδιά και να δεις το σχετικό βίντεο εδώ:
http://e-taximas.blogspot.com/2009/10/blog-post.html
(ή απλώς κάνεις κλικ εκεί που λέει "Παλατάκι" στο κείμενο της ανάρτησης)

Dinos-Art είπε...

Καλή ιδέα να έρθουμε αλλά, αν δεν το έχεις διαπιστώσει, ο Τόλης κι εγώ είμαστε λίγο της ακινησίας. Δεν είναι τυχαίο ότι και οι δύο δεν οδηγούμε.
Μπήκα στην ιστοσελίδα. Πολύ ενδιαφέρουσα διαδρομή έχει το παλατάκι. Σημαντικό να υποκινούνται να τη γνωρίσουν και να την καταγράψουν από μόνα τους τα παιδιά. Ξέρεις βέβαια ότι υπάρχουν άνθρωποι που δεν έχουν ανέβει στην Ακρόπολη αλλά και Θεσσαλονικείς που δεν έχουν ανέβει στον Λευκό Πύργο.
Μπράβο και πάλι Τζούλια με την τόσο καλή δουλειά που κάνεις.
Καλό βράδυ.

το πετάλι είπε...

τα παιδιά παρουσιάζουν την ιστορία της πόλης τους σε άλλα μικρότερα παιδιά!

ο μαθητής παράγει γνώση και γίνεται το κέντρο της μαθησιακής διαδικασίας...

Μπράβο!

Τζούλια είπε...

Ντίνο, εγώ πάντως προσπάθησα να σας δελεάσω...
χαίρομαι που βρήκες ενδιαφέροντα τα στοιχεία που συγκέντρωσαν τα παιδιά για το Παλατάκι και είμαι σίγουρη ότι θα χαρούν κι αυτά.

εύχομαι καλό σαββατόβραδο

Τζούλια είπε...

πρόκειται για μια πολυεπίπεδη βιωματική και μαθητοκεντρική δραστηριότητα, όπου ο μαθητής διευκολύνεται να συνθέσει και να επεξεργαστεί πληροφορίες και να τις επικοινωνήσει (παρουσάσει) σε κοινό.
τα μαθησιακά ωφέλη της δεν "τσεκάρονται" ούτε είναι μετρήσιμα, και δεν αφορούν μόνο σε γνώσεις, αλλά και σε δεξιότητες, στάσεις και συμπεριφορές.
Μακάρι Νίκο, το νέο σχέδιο για ριζικές αλλαγές στην Παιδεία που κατατίθεται σήμερα να μας αποδεσμεύσει εμάς τους εκπαιδευτικούς από τον βραχνά της ύλης και τα μυαλουδάκια των παιδιών από την γνωστική υπερφόρτωση και την άσκοπη αποστήθιση.

55fm είπε...

Mακάρι,μακάρι,μακάρι!
Θέλουν γκρέμισμα σχεδόν τα πάντα!
Τζούλια, φωτισμένη δασκάλα, μας φωτίζεις όλους με την ανεξάντλητη αγάπη σου για τα παιδιά!
Μπράβο σας!

κ.Φωτεινή είπε...

Α,κυρία Τζούλια ζηλεύουμε.Εμάς τα πρωτάκια πότε θα μας ξεναγήσετε στο Παλατάκι μας?
Θέλω να θυμηθώ τις παλιές καλές μέρες.

το πετάλι είπε...

η κ. Φωτεινή
είναι "φωτεινό" παράδειγμα
για όλους τους εκπαιδευτικούς(νέους και παλιούς)

με τη θετική της στάση
για δραστηριότητες ανοιχτές, δημιουργικές, απελευθερωτικές της μαθησιακής διαδικασίας...

Τζούλια είπε...

έτσι ακριβώς είναι Νίκο μου η Φωτεινή...
και φέτος, ύστερα από δυο χρόνια άψογης συνεργασίας μου λείπει πολύ η καλοπροαίρετη διάθεσή της, η οργανωτική της ικανότητα και η θετική της ενέργεια, η αμεσότητά της και...άσε είναι ατέλειωτος ο κατάλογος και θα με πάρουν τα δάκρυα...